آرین سیستم مانا - اعزام دانشجو

دانشگاه دولتی مسکو به عنوان قدیمی ترین، بزرگترین و برترین دانشگاه روسیه شناخته می شود. جدای از کیفیت بالای آموزشی در این دانشگاه، می توان به ساختمان مشهور و زیبای آن به عنوان دیگر وجه تمایز این دانشگاه نسبت به دیگر اماکن آموزشی روسیه اشاره نمود.

دانشگاه دولتی لومانوسوف مسکو (ام گ او) به عنوان قدیمی ترین و بهترین دانشگاه روسیه شناخته می شود که در سال ۱۷۵۵ میلادی تأسیس شده است. استقرار اولین دانشگاه و آکادمی روسیه در مسکو به لطف فعالیت های دانشمند برجسته و سرشناس روس میخائل لومانوسوف (۱۷۶۵-۱۷۱۱) امکان پذیر شد.

درباره دانشگاه لومانوسوف

امروزه دانشگاه دولتی لومانوسوف مسکو بزرگترین دانشگاه کلاسیک در روسیه است که بیش از ۴۵۰۰۰ دانشجو از تمام نقاط روسیه و جهان در آن در حال تحصیل هستند. همچنین در آن حدود ۵۰۰۰ استاد و ۱۵۰۰۰ نفر کارمند غیر آکادمیک مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد حدود ۲۵۰۰ نفر دارای مدرک بالاتر از دکتری می باشند و تاکنون نیز ۱۱ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند.

در جدیدترین رتبه بندی جهانی که شرکت مشاوره بریتانیایی کیو اس در ژوئن ۲۰۱۷ منتشر کرده دانشگاه دولتی لومانوسف مسکو در رتبه ۹۵ قرار گرفت.

دانشگاه لومونوسوف مسکو Lomonosov در سال ۱۷۵۵ و توسط Maikhal Lomonosoy تاسیس شد فردی که به عنوان دانشمند و نویسنده معروف در نظر گرفته می شود و این موسسه آموزش عالی نام خود را از این موسسه برگرفته است. در ۲۵ ژانویه همان سال علاقه مندان به تحصیل روز دانش آموز را جشن گرفتند.

امروزه موسسه آموزشی و تحقیقات عالی دانشگاه لومونوسوف مسکو یا MSU حدود ۳۸۰۰۰ دانشجو را در خود جای داده است. بسیاری از این دانشجویان به صورت تمام وقت تحصیل می نمایند که تعداد آنان به ۳۵۰۰ دانشجو و دانشجویان پاره وقت به ۴۰۰۰ نفر می رسد. این درحالیست که حدود ۱۰۰۰۰ اعضای دانشکده به عنوان کارمندان دانشگاه در نظر گرفته می شوند که اغلب آنان به صورت تمام وقت مشغول به کار می باشند. اخیراً این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت واقع شده است و تحصیل در روسیه در این دانشگاه مورد نظر برخی واقع شده است.

شرایط تحصیلی دانشگاه لومونوسوف مسکو

به طور متوسط حدود ۳۹ دانشکده در MSU و جهت تحصیل مقطع کارشناسی وجود دارد که حدود ۱۲۸ برنامه آموزشی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. برنامه های مرتبط با کارشناسی ارشد در ۱۸ شاخه علمی و علوم انسانی و در ۱۶۸ منطقه مختلف گسترش یافته است. بیش از ۱۴۰ برنامه در دسترس برای یادگیری نیز وجود دارد.

این دانشگاه حدود ۱۰۰۰ ساختمان و بنا؛ ۸ خوابگاه را در خود جای داده است. محوطه دانشگاهی MSU بیش از یک میلیون متر مربع مسافت را به خود اختصاص داده است. سیستم کتابخانه ای آن به عنوان یکی از بزرگترین کتابخانه ها در نظر گرفته می شود چرا که حدود ۹ میلیون کتاب را در خود جای داده است.

MSU به عنوان یکی از آکادمی های بسیار بزرگ در نظر گرفته می شود که ۱۵ موسسه تحقیقاتی؛ ۸ موزه؛ ۳۸۰ ساختمان؛ یک پارک علم و فناوری؛ باغچه گیاه شناسی؛ خانه انتشار؛ مرکز تفریح و سرگرمی و خانه افراد بااستعدادهای مختلف را در خود جای داده است.

دانشگاه لومونوسوف مسکو حدود ۶ شعبه بومی در روسیه دارد که عملکرد آن همانند ۵ محوطه دانشگاهی قبلی در جمهوری شوروی می باشد.

بیاد داشته باشید که این دانشگاه همکاری هایی با Eurasion داشته است. علاوه بر این MSU به عنوان شریک ۶۰ موسسه آموزش عالی در جهان در نظر گرفته می شود.

این دانشگاه حدود ۱۱ جایزه نوبل ادبیات و ۷ مدال را در گرایش های مختلف به خود اختصاص داده است. این در حالیست که شمایل معروفی نظیر: نویسنده Anton Chekhov و Ivan Turgenev در MSU تحصیل داشته اند. علاوه بر این Mikhail Gorbachevh از دیگر شمایل معروف در این خطه به حساب می آید.

رنکینگ جهانی و اعتبار دانشگاه لومونوسوف مسکو
رنکینگ جهانی دانشگاه در QS سال ۲۰۱۵-۱۶ (۱۰۸)
رنکینگ دانشگاه های جهانی (۲۰۱۵-۱۶) (۱۶۱)
.

موقعیت و وضعیت حمل و نقل دانشگاه

از سال ۱۹۵۳ اغلب دانشکده های این کشور در Sparrow Hills و در جنوب غربی مسکو و در ۵ کیلیومتری مرکز شهر واقع شدند.

محوطه دانشگاهی MSU کاملا گسترده می باشد و بیش از ۱۰۰۰ ساختمان را در خود جای داده است.

یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به مرکز شهر با مترو می باشد و حدود ۱۰ دقیقه راه رفتن تا دانشگاه را می طلبد؛ این درحالیست که برای رفتن به مرکز شهر افراد بایستی به مدت ۱۵ دقیقه وقت خود را صرف نمایند

امکانات دانشجویی دانشگاه MSU

سیستم کتابخانه ای MSU یکی از بزرگترین سیستم ها در کشور روسیه می باشد که حدود ۹ میلیون کتاب را در خود جای داده است که ۲ میلیون از آنان به زبان های خارجی می باشد.

ساختمان اصلی MSU از مواردی نظیر: سالن؛ تئاتر؛ موزه؛ سرویس های امنیتی؛ کتابخانه؛ استخر؛ ایستگاه پلیس؛ اداره پست؛ اتاق میهمان؛ آرایشگاه؛ رستوران های سرباز متعدد؛ بانک و ATMs، مغازه؛ کافه تریا و دیگر قفسه ها تشکیل شده است.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده در فوق؛ موزه ها؛ باغچه ها؛ پارک های علم و فناوری و دو محوطه دانشگاهی در مرکز شهر از دیگر مزیت های تحصیل خواهند بود.

امکان کار پاره وقت در روسیه دانشگاه MSU

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند قادر به اخذ کاره وقت نیز می باشند ناگفته نماند که این امر دانشجویان را در جهت یافتن کار یاری نمی کند. امکان اخذ کار دانشجویی پاره وقت نیز برای افراد وجود دارد.

متوسط دستمزد در نظر گرفته شده برای آنان در مسکو حدود ۴-۶ دلار برای هر ساعت می باشد.

شرایط اولیه پذیرش
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم
  • داشتن سلامت کامل جسمانی
مشخصات دانشگاه

رنکینگ (QS) دانشگاه: ۹۰ جهانی

زبان تحصیل:  روسی

شهر دانشگاه: مسکو

رشته‌های موجود و هزینه
  • رشته‌های موجود: پزشکی (۶ساله) – داروسازی (۵ساله)
  • دوره پادفک: ۹ ماه تحصیلی (زیست – شیمی – زبان روسی)
  • هزینه پادفک: ۵۰۸۰ دلار
  • شهریه سالانه پزشکی: ۶۶۰۰ دلار
  • شهریه سالانه داروسازی: ۶۰۰۰ دلار
  • هزینه خوابگاه: ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار در ماه
  • هزینه زندگی: ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار در ماه
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش
  • مدرک دیپلم – مدرک پیش‌دانشگاهی (با ترجمه)
  • کارنامه دیپلم – کارنامه پیش‌دانشگاهی (با ترجمه)
  • پاسپورت با حداقل ۲۰ ماه اعتبار

موقعیت جغرافیایی شهر مسکو

مسکو مرکز مالی و سیاسی روسیه و کشورهای پیشین اتحاد جماهیر شوروی است. این شهر دارای آب و هوای سرد و خشک مثل اغلب شهر‌های روسیه است، تابستانی معتدل و زمستان‌های بسیار سرد و طولانی دارد. فاصله زمانی تهران تا مسکو ۳٫۵ ساعت به صورت هوایی می‌باشد.

مساحت مسکو ۲,۵۱۱ کیلومتر مربع و جمعیت آن۱۲,۱۹۰,۰۰۰ نفر می‌باشد که از این حیث دومین شهر پر‌جمعیت اروپا بعد از استانبول به حساب می‌آید

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ۸۸۷۲۳۷۷۷-۰۲۱ و ۸۸۷۲۶۵۶۱-۰۲۱

تماس بگیرید.

1 پاسخ
  1. Eli
    Eli گفته:

    سلام با گپ تحصیلی ۷ ساله از مدرک دیپلم بدون داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی با معدل دیپلم ۱۸،۰۵ و پیش ۱۲،۸۸ تازه با تک ماده این معدل شده با سن ۲۴ سال و۸ماه امیدی ب اخذ ویزا برای کشور روسیه هست؟!برای کشور ن دانشگاه ،میخام دندان بخونم یا پزشکی

    پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *