دانشگاه سماشکو

Moscow Medical Stomatology Institute N.A Semashko

Московский государственный медико-стоматологический университет

دانشگاه دندانپزشکی مسکو (سماشکو) مهمترین مرکز آموزشی روسیه و یکی از بزرگترین دانشگاه های اروپا در زمینه دندانپزشکی و همچنین یکی از دانشگاه های مهم روسیه در زمینه رشته های پزشکی محسوب می شود.

پیشینه دانشگاه سماشکو

این دانشگاه در سال ۱۹۲۲ میلادی و تحت عنوان “انستیتو دولتی دندانپزشکی” فعالیت خود را آغاز نمود. در سال ۱۹۳۲ میلادی این دانشگاه به عنوان “مرکز تحقیقات دولتی دندانپزشکی” تغییر نام داده و طی سالهای متمادی وظیفه تربیت و آموزش متخصصان بسیاری را از نقاط مختلف روسیه و جهان عهده دار بوده است. در سال ۱۹۷۴ میلادی نام پزشک مشهور روسی و یکی از بنیانگذاران سیستم بهداشتی و پزشکی در روسیه “نیکلای سماشکو” بروی این دانشگاه نهاده شد. در نهایت در سال ۲۰۱۲ میلادی این دانشگاه به نام دندانپزشک معروف روسی “آلکساندر یودوکیموف” تغییر پیدا کرد. در ساختار این دانشگاه می توان به کلینیک تخصصی دندانپزشکی، کلینیک تخصصی پزشکی، کتابخانه بزرگ دانشگاه (تاسیس شده در سال ۱۹۲۶ میلادی) و ۳ ساختمان خوابگاهی جهت اقامت دانشجویان روسی و خارجی اشاره نمود.

در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ دانشجو از نقاط مختلف روسیه و همچنین دیگر کشورهای جهان در ۱۰ دانشکده این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند. همچنین تعداد اساتید این دانشگاه حدود ۱۶۰۰ نفر می باشند که بسیاری از آنان از متخصصین و پزشکان مشهور روسیه محسوب می شوند. هم اکنون دکتر “آلگ یانوشویچ” ریاست دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی یِوداکیموف مسکو را عهده دار است.

تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه سماشکو مسکو (MSUMD) به قرن نوزدهم باز می گردد، زمانی که اولین دانشکده دندانپزشکی در مسکو توسط I.M. Kovarsky باز شد.دانشگاه دولتی مسکو یک دانشگاه ۹۰ ساله جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه است. این دانشگاه یکی از اصلی ترین و برجسته ترین دانشگاه های روسیه است که آموزش را در هر دو رشته دندانپزشکی و پزشکی فراهم می کند.۸۵ دوره با به کارگیری بیش از ۳۰۰۰ نفر و ۱۲۶۹ استاد و مدرس در میان آنها ۱۲۶ پزشکان و ۷۲۹ نامزد علوم بیش از ۷۰۰۰ دانش آموز ۳۵۰ کارورز و ۲۰۰ فارغ التحصیلان (تمام وقت و خارج از حصار) جهت مطالعه وجود دارد این موسسه هر سال ۶۰۰ پزشک ۵۰ استاد و ۲۰۰ مکانیک دندان را در مهارت های خود ارتقاء می دهد دانشجو در این موسسه آموزش بالینی را فرا می گیرد دو تا از بزرگترین مجتمع های دندانپزشکی مسکو دارای ۲۰ بیمارستان بالینی موسسه دارای شش ساختمان دانشگاهی با سالن ها و کلاس های درس متعدد همراه با سخنرانی علمی هر روزه با امکانات فنی کتابخانه ای در این موسسه دارای ادبیات آموزشی و علمی که شامل آموزش های تمام وقت و پاره وقت

شرایط اولیه پذیرش
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم
  • داشتن سلامت کامل جسمانی
مشخصات دانشگاه

زبان تحصیل: ۱) روسی

شهر دانشگاه: مسکو

رشته‌های موجود و هزینه
  • رشته‌های موجود: پزشکی (۶ساله) – دندانپزشکی (۵ساله)
  • دوره پادفک: ۹ ماه تحصیلی (زیست – شیمی – زبان روسی)
  • هزینه پادفک: ۲۷۰۰ دلار
  • شهریه سالانه پزشکی: ۷۰۰۰ دلار
  • شهریه سالانه دندانپزشکی: ۷۰۰۰ دلار
  • هزینه خوابگاه: ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار در ماه
  • هزینه زندگی: ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار در ماه
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش
  • مدرک دیپلم – مدرک پیش‌دانشگاهی (با ترجمه)
  • کارنامه دیپلم – کارنامه پیش‌دانشگاهی (با ترجمه)
  • پاسپورت با حداقل ۲۰ ماه اعتبار

موقعیت جغرافیایی شهر مسکو

مسکو مرکز مالی و سیاسی روسیه و کشورهای پیشین اتحاد جماهیر شوروی است. این شهر دارای آب و هوای سرد و خشک مثل اغلب شهر‌های روسیه است، تابستانی معتدل و زمستان‌های بسیار سرد و طولانی دارد. فاصله زمانی تهران تا مسکو ۳٫۵ ساعت به صورت هوایی می‌باشد.

مساحت مسکو ۲,۵۱۱ کیلومتر مربع و جمعیت آن۱۲,۱۹۰,۰۰۰ نفر می‌باشد که از این حیث دومین شهر پر‌جمعیت اروپا بعد از استانبول به حساب می‌آید

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره ۸۸۷۲۳۷۷۷-۰۲۱ و ۸۸۷۲۶۵۶۱-۰۲۱

تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *