دانشگاه پزشکی سچینوا مسکو

اولین دانشگاه علوم پزشکی مسکو [۱] دانشگاه سچینوا بزرگترین و قدیمی ترین دانشکده پزشکی در روسیه است که از سال ۱۷۵۸ تا به امروز هدایت آموزش پزشکی در روسیه را به عهده دارد. نام فیزیولوژیست معروف روسی IM  Sechenov  از سال ۱۹۵۵ بر روی این دانشگاه نهاده شده است.

نام کامل: موسسه آموزش عالی ارشد مستقل فدرال تحصیلات عالی اولین دانشگاه علوم پزشکی مسکو به نام IM Sehenov از وزارت بهداشت و درمان فدراسیون روسیه (دانشگاه سچینوا)

[۱] Первый Московский государственный медицинский университет

درباره دانشگاه

در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه، نام افراد بزرگی به چشم میخورد که پیشگامان تحقیقات نوین در رشته‌های پزشکی و بزرگان نظریه پردازی تجربی در روسیه و نیز روسای سازمان‌های بهداشتی و سلامت در روسیه و جهان هستند.

دانشگاه سچینوا، امروز ستون علمی رشته‎های پزشکی در فدراسیون روسیه است. برنامه‌های آموزش و پژوهش همه مراکز علمی در روسیه توسط این دانشگاه تهیه و تدوین می‌شود.

امروزه سچینوا مرکز توسعه پیشرفته تحقیقات پزشکی و روش‌های نوین تشخیص و درمان است. اینجا نه تنها پرچمدار آموزش پزشکی در روسیه شده است بلکه در میان مراکز آموزشی در جهان هم جایگاه شایسته ای دارد.

برنامه ای برای توسعه تا سال ۲۰۲۰ تدوین شده است تا این دانشگاه تبدیل به یک مجتمع صنعتی در زمینه تولید محصولات نوین زیست پزشکی شود.

این مجتمع در واقع سنگ بنای آینده آموزش و محلی برای متخصصان در عرصه زیست فناوری و داروسازی خواهد بود.

همچنین در سچینوا، موسسه بین المللی ترجمه تخصصی پزشکی و نیز طب سوزنی با هدف تربیت نیرو‌های متخصص که آینده علم پزشکی خواهند بود، راه‌اندازی می‌شود.

دانشگاه سچینوا را از لحاظ کیفیت آموزشی در رشته پزشکی میتوان بهترین دانشگاه روسیه خطاب کرد. پذیرش دانشگاه سچینوا بدون شرط معدل به صورت مستقیم انجام میگیرد البته این پذیرش مستقیم با آزمون ورودی که شامل دروس زیست شناسی و شیمی نیز میباشد انجام می‌پذیرد که باید حد نصاب نمره را کسب نماید.

دانشجویان و هیئت علمی

بیش از ۲۵۰۰ نفر از کارکنان دانشگاهی در ۸ دانشکده شامل ۱۵۰ صندلی اجرایی آموزش در ۱۴ رشته تخصصی و پوشش بیش از ۱۴،۰۰۰ دانشجو و حدود ۱۵،۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی تمام وقت، پاره وقت و شبانه می باشد، و همچنین آموزش به دانشجویان در خارج از کشور می باشد.
۸۵ درصد از استادان دانشگاه دارای درجات بالاتر از دکتری هستند. کارکنان شامل ۴ هیئت مدیره و ۳ عضو مربوطه را از آکادمی علوم روسیه، ۶۴ هیئت مدیره و ۳۸ عضو مربوطه به فرهنگستان علوم پزشکی روسیه می باشد.

سچینوا نخستین دانشگاه علوم پزشکی دولتی مسکو و عضو فعال سازمان جهانی (WHO) است. از سال ۱۹۷۵ به بعد دانشگاه علوم پزشکی سچینوا اولین دانشگاه دولتی مسکو و یک عضو از انجمن بین المللی دانشگاه است و دارای روابط قوی با سازمان برجسته جهانی به عنوان “پزشکان بدون مرز”، “صلیب سرخ بین المللی”، “موسسه جامعه باز” بانک جهانی، یونسکو، چند کمیته و همکاریها جهت تبادل دانشجو بین المللی است.

این دانشگاه به دانشجویان خارجی، جدا از تخصص عنوان پزشکی عمومی ، دندانپزشکی و داروسازی، را اعطا می کند و به دنبال آن طیف گسترده ای از برنامه های آموزش پزشکی حرفه ای، به ویژه طب پیشگیری، اطفال، مددکاری اجتماعی و مدیریت بهداشت عمومی را ارائه می دهد. دانشجویان خارجی نیز فرصت را برای ورود به برنامه های کارشناسی ارشد (پزشکی بالینی و دکترا) برای بیش از ۱۰۰ تخصص را دارند.

روند آموزشی از امتحانات و آزمون تشکیل شده است. زندگی دانشجویان جهان در این کشور منحصر به فرد، پر از امید و شادی، مملو از رویدادهای هیجان انگیز و جدید و جذاب است. دانشگاه در یک شهر به اصطلاح در داخل شهرستان است، و هر چیزی که ممکن است و مورد نیاز است را فراهم می کند. مسابقات ورزشی مختلف و رویدادهای خیریه در دانشگاه برگزار می شود، و تعدادی از ماموریت های بشردوستانه دانشگاه برای خارج از کشور فرستاده می شوند. دانش آموزان می توانند به کتابخانه مرکزی پزشکی، موزه تاریخ پزشکی، ورزشگاه، اردوگاه تفریح و سرگرمی دانشجویی “Sechenovets”، باغ گیاه شناسی، باغ وحش حیوانات، خوابگاه، مراکز و خانه چاپ و نشر بازدید کنید.

امکانات دانشگاه

آکادمی پزشکی مسکو شامل ۶۱ آزمایشگاه ، ۵ مؤسسه تحقیقاتی، مؤسسه پزشکی مولکولی، مؤسسه تحقیقاتی داروسازی ، مؤسسه بهداشت عمومی و درمان و دانشکده انگل شناسی و مناطق گرمسیری مارتسینوفسکاوا ، باغ گیاه شناسی ،استادیم « بوروستنیک» ، اردوگاه دانشجویی « سیچینویتس» و ‌۳ خوابگاه دانشجویی .دارای ۱۳۹ ساختمان با مساحت کلی ۳۶۰ هزرا متر مربع همچنین دارای ۲۰ ساختمان آموزشی ـ درمانی می باشد. در دانشگاه هم اکنون حدود ۹۰۰۰ دانشجو از روسیه و خارج از کشور تحصیل می کنند و در رشته های پزشکی، پرستاری، دندانسازی، دندانپزشکی، داروسازی به صورت تمام وقت، شبانه و غیر حضوری آموزش می بینند.

شرایط اولیه پذیرش
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم
  • داشتن سلامت کامل جسمانی
مشخصات دانشگاه

رنکینگ (QS) دانشگاه: ۱۰۰۱ جهانی

زبان تحصیل: ۱) روسی ۲) انگلیسی

شهر دانشگاه: مسکو

رشته‌های موجود و هزینه
  • رشته‌های موجود: پزشکی (۶‌ساله) – داروسازی (۵‌ساله) – دندانپزشکی (۵‌ساله)
  • دوره پادفک: ۹ ماه تحصیلی (زیست – شیمی – زبان روسی)
  • هزینه پادفک: ۶۴۰۰ دلار
  • شهریه سالانه پزشکی و دندانپزشکی: ۱۱۸۰۰ دلار (سال اول) – ۹۶۰۰ دلار (از سال دوم به بعد)
  • شهریه سالانه داروسازی: ۹۷۰۰ دلار (سال اول) – ۷۵۰۰ دلار (از سال دوم به بعد)
  • هزینه خوابگاه: ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار در ماه
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش
  • مدرک دیپلم – مدرک پیش‌دانشگاهی با ریز نمرات (با ترجمه)
  • کارنامه دیپلم – کارنامه پیش‌دانشگاهی با ریز نمرات (با ترجمه)
  • پاسپورت با حداقل ۲۰ ماه اعتبار

موقعیت جغرافیایی شهر مسکو

مسکو مرکز مالی و سیاسی روسیه و کشورهای پیشین اتحاد جماهیر شوروی است. این شهر دارای آب و هوای سرد و خشک مثل اغلب شهر‌های روسیه است، تابستانی معتدل و زمستان‌های بسیار سرد و طولانی دارد. فاصله زمانی تهران تا مسکو ۳٫۵ ساعت به صورت هوایی می‌باشد.

مساحت مسکو ۲,۵۱۱ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۱۲,۱۹۰,۰۰۰ نفر می‌باشد که از این حیث دومین شهر پر‌جمعیت اروپا بعد از استانبول به حساب می‌آید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *