اطلاعیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص دانشگاه های خارجی مورد تایید

اطلاعیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص دانشگاه های خارجی مورد تایید برای سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹

با توجه به اینکه لیست دانشگاه های خارجی مورد تایید وزارت متبوع برای سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ اخیرا اعلام گردیده است ضمن یادآوری مجدد این نکته که لیست دانشگاه های مورد تایید صرفا بر اساس رتبه هر دانشگاه در رتبه بندی های معتبر بین المللی از قبیل شانگهای ، QC و Times و یا لحاظ نمودن رتبه گروه علوم پزشکی آن دانشگاه تعیین می شود ، موارد ذیل جهت اطلاع کلیه افرادی که قصذ ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی در خارج از کشور را دارند اعلام می گردد :

۱- به کلیه افرادی که قصد شروع به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند توصیه می شمت صرفا برای تحصیل در دانشگاه های اعلام شده در لیست مذکور اقدام نمایند . در غیر این صورت برای افراد که از تابستان ۲۰۱۸ (ابتدای سپتامبر ۲۰۱۸) در دانشگاه های دیگری که در لیست دانشگاه های مورد تایید نمی باشند شروع به تحصیل نمایند هیچ گونه تسهیلات دانشجویی ارائه نخواهد گردید و امکان انتقال به دانشگاه های داخل کشور و همچنین ارزشیابی مدرک ایشان وجود نخواهد داشت .

۲- کلیه افرادی که تحصیل خود را در دانشگاه هایی که تاکنون مورد تائید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بوده است آغاز نموده اند می توانند کماکان به تحصیل خود ادامه داده و براساس ضوابط و مقررات موجود از تسهیلات دانشجویی و ارزشیابی مدرک بهره مند گردند.

۳- در مورد دانشگاه هایی که در لیست ۲۰۱۷-۲۰۱۸ بوده ولیکن در لیست سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ قرار نگرفته اند ، در صورتیکه افرادی با اخذ ویزای دانشجویی در سال جاری مشغول طی دوره آمادگی که جزو شرایط ورود به دوره اصلی در آن دانشگاه و یا دانشگاه های آن کشور م باشد (از قبیل دوره پادنک یا Preparation و یا Foundation و …) بوده اند و قصد ورود به دوره اصلی رشته تحصیلی در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ را دارند توصیه می شود در وهله اول در دانشگاه های اعلام شده در لیست ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تحصیل خود را شروع نمایند ولیکن در صورت عدم امکان اخذ پذیرش از این دانشگاه ها می توانند تحصیل خود را در همان دانشگاه صرفا در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ آغاز نمایند.

۴- با توجه به اینکه در برخی از کشور ها ، علاوه بر دانشگاه اصلی که در لیست وزارت متبوع اعلام شده ، کالجهای وابسته به این دانشگاه نیز به ارائه برخی از رشته های علوم پزشکی مبادرت می ورزند ، از آنجائیکه که این کالجها در رتبه بندی بین المللی مورد ارزشیابی قرار نمی گیرند و فاقد کیفیت علمی لازم می باشند بنابراین تحصیل در این گونه کالجها به هیچ عنوان مورد تائید نبوده و صرفا تحصیل در دانشگاه های اصلی مورد تائید می باشد.

۵-دانشگاه های اعلام شده صرفا در کشور های اصلی مورد تایید بوده و شعب آن در سایر کشور ها مورد تائید نمی باشد.

۶-در خصوص دانشگاه های مورد تایید در کشور روسیه برای افرادی که از سال تحصیلیث ۲۰۱۸-۲۰۱۹ آغاز به تحصیل می نمایند صرفا دوره هایی که به زبان روسی برگزار می شوند مورد تایید می باشند .

در خصوص دانشگاه Moscow Medical Stomatology Institute N.A. Semashko که در حال حاضر تحت عنوان :Moscow State University of Medical and Dentistry A.I Yevdokimov(MSUMD) می باشد رشته های پزشکی و دندان پزشکی مورد تائید می باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *