مزایای تحصیل در روسیه

شرایط و مزایای تحصیل در روسیه به نسبت سایر کشورها چیست؟

شرایط و مزایای تحصیل در روسیه به نسبت سایر کشورها چیست؟


جغرافیا:

پهناور ترین کشور دنیا که در شمال آسیا و شرق اروپا قراردارد و با اقیانوس آرام و اقیانوس منجمد شمالی و دریای خزر و دریای سیاه و بالتیک مرز آبی دارد.

روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای حوزه دریای ژاپن و بالتیک و خزر و سیاه و برینگ ارتباط دریایی دارد.کشور روسیه با جمعیت ۱۴۵ میلیون نفر نهمین کشور پر جمعیت دنیا و شهر مسکو با جمعیت ۱۳ میلیون نفر دومین شهر اروپا محسوب میشود.

 

مردم و زبان:

۸۰ در صد جمعیت روسیه روس و ۲۰ در صد را تاتار و آذربایجانی و چوواش و چچن و… تشکیل می دهند.به طور کلی علاوه بر زبان روسی ۲۷ زبان رسمی دیگر در جمهوری ها و مناطق خود گردان وجود دارد.

 

اقتصاد:

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل فدراسیون روسیه رشد قابل توجهی در تولید و اقتصاد روسیه بوجود آمد که در نتییجه روسیه را به رتبه دوازدهمین اقتصاد بزرگ جهان رساند. واحد پول روسیه روبل می باشد.یکی از پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل می باشد.

 

فرهنگ:

به لحاظ فرهنگی یکی از متنوع ترین کشورهای دنیاست. به گفته روس شناسان یکی از دلایل چیره شدن ادبیات روس بر غرب در قرن های ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ همین تنوع فکری بوده است. لازم به ذکر است که ادیان مختلف مسیحی و بودایی و مسلمان و یهودی و … آزادانه به فعالیت می پردازند.

 

دانشگاههای روسیه:

کشور روسیه همواره به لحاظ سطح علمی رتبه و جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارا می باشد. وجود دانشگاهها و مراکز علمی برجسته و بین المللی در شهر‌های مسکو و سنت پترزبورگ و نووسیبیرسک وکازان و نیژنی نووگورود و…. تصدیق کننده این جایگاه علمی می باشد. لازم به ذکر است که تعدد دانشگاههای بین المللی و ارائه رشته های مختلف حوزه پزشکی و مهندسی و علوم پایه و هنر و‌…. روسیه را تبدیل به مقصد مناسبی برای مقاضیان تحصیل در خارج از کشور کرده است هر ساله از بیش از ۱۵۰ کشور دنیا جذب دانشگاههای روسیه می‌شوند.

در این میان وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران ۱۳۶ دانشگاه مختلف و وزارت بهداشت ۶ دانشگاه را مورد تایید قرارداده و دانشجویان ایرانی می‌توانند بر اساس سطح علمی و شرایط دانشگاه‌، پذیرش تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا اخذ نمایند. بسیاری از این دانشگاهها در رنکینگ های بین المللی رتبه بالایی دارند و برعکس روابط سیاسی دولت روسیه با غرب، دانشگاه‌های روسیه روابط و مبادلات علمی بسیاری با دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی دارند.

براساس توضیحات فوق و همچنین نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی، فاصله هوایی ۵/۳ ساعته، روابط مسالمت آمیز ایران و روسیه و سهولت دریافت ویزا و … روسیه اصلی‌ترین مرکز مهاجرت تحصیلی شرق و کانون توجه دانشجویان ایرانی بوده است.

 

هزینه‌ها:

شهریه دانشگاههای روسیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر می باشد به عنوان مثال با پرداخت مبلغی بین ۶ هزار تا ۱۰ هزار دلار می‌توانند در رشته های پزشکی تحصیل نمایند.

ویزا:

یکی از سخت‌ترین مراحلی که هر فرد جهت ورود به کشور مقصد با آن روبرو می‌شود اخذ ویزاست. با توجه به روابط سیاسی حسنه بین دو کشور دریافت ویزای تحصیلی راحت می‌باشد حتی نزدیکان دانشجویان و افراد عادی هم به راحتی در کوتاهترین زمان قادر به دریافت ویزا می‌باشند.

 

مراحل اخذ پذیرش:

متقاضیان محترم تحصیل در روسیه پس از اخذ مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی و ریز نمرات هر دو و نیز پاسپورت با اعتبار حداقل ۲۴ ماه، می‌توانند به صورت تلفنی یا حضوری با موسسه آرین سیستم مانا در ارتباط باشند و پس از انجام مشاوره با کارشناسان موسسه یک یا چند دانشگاه را به عنوان هدف و مقصد تحصیلی تعیین کنند و موسسه به سرعت مدارک ترجمه شده را به دانشگاه ارائه داده و پس از بررسی‌های دانشگاه، پذیرش صادر می گردد. پس از این مرحله دعوتنامه صادر خواهد شد و در نهایت متقاضیان می توانند با استفاده از پذیرش و دعوتنامه اقدام به اخذ ویزا از سفارت روسیه در تهران و کنسولگری‌های روسیه در اصفهان و رشت نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *